Contacts
105064, Moscow, Zemlyanoy Val street, 46, of. 41, floor 10, code 2
You may get full information how to reach our office
if you dial:
+7 (495) 916-01-23, +7 (495) 917-31-17
DDVB в статье про креативные пивные упаковки на Sostav
Совладелец и креативный директор агентства Дмитрий Перышков делится мнением, почему необычные пивные бутылки сейчас в тренде на рынке.
DDVB в статье про креативные пивные упаковки на Sostav

На Sostav.ru вышла обзорная статья про креативные пивные упаковки и этикетки. Приятно, что с кейс  DDVB "Буксир" для клиента "Очаково" ) Кстати, кто хочет освежить в памяти этот кейс, велкам на наш сайт.

Топы брендинговых агентств делились своими мнениями на этот счет. Дмитрий Пёрышков, например, отметил 3 причины, почему креативные пивные упаковки сейчас в тренде.

Поколения, пьющие пиво в майках-алкоголичках, канули в небытие. Перед нами уже новая аудитория, которая уже не реагирует на бездушную машину маркетинга. Они ищут нового, жаждут экспериментов, хотят чего-то особенного.

Популяризация крафтового пива также внесла свою лепту в оформление пивных упаковок. Суть любого крафта в том, что оно особенное и отличается от стандартных бутылок на полках, которые штампуются на заводах огромными тиражами. К тому же, над производителями крафтового пива не давлеет жесткая система продаж.

Как следствие, все массовые производители пива начали реагировать на эти тренды. Они стали выпускать limited edition, чтобы возбудить интерес к своим торговым маркам среди поколения новаторов и продемонстрировать, что они тоже идут в ногу со временем.

И поскольку с рекламой алкогольной продукции у нас в стране по-прежнему строго, упаковка пива становится чуть ли не единственным каналом коммуникации. И если упаковка и этикетка не рассказывает историю, не призывает собрать коллекцию крыше или не показывает, условно говоря, очередную серию комиксов, то это говорит лишь об упущенных возможностях владельца бизнеса.

Так что тренд на креативное оформление пива набирает силу, и когда он воцарится окончательно, тогда, предвижу, на смену придет, наоборот, строгое аскетичное оформление.

15 October
2016
22 June
The "Ochakovo" company in partnership with the Agency presented a series of new delicious products
17 June
The Agency got the "Gold", two silver and three bronze medals
8 June
A creative director of DDVB joined the judging panel of the main industrial event of the year
13 April
Creative Director of DDVB Dmitry Peryshkov and Director of Strategic Planning and Marketing Dmitry Strukov told about how one word can bring billions on the Branding Day-2016
16 February
Alexander Kovalenko told about the role and functions of packaging on the business-conference, related to FMCG-branding
2015
25 December
DDVB’s cases in the main chart of the year by What the pack
16 December
Agency presents the new brand of "all-seasonal" natural low-alcohol drink – Mead M
15 December
Dmitry Pioryshkov and Dmitry Strukov talked about corporate branding with HSB students
14 December
Chief Creative of the DDVB agency discussed works of winner of Red Apple - the largest advertising festival
7 December
Chief Creative of DDVB became the best one in the "Non-commercial services" category on Kotler Awards Application, awarded for contribution to the development of the industry
13 November
Chief creative of the agency took a part in the conference «Annual reports: experience of leaders and new standards»
5 November
Agency created visual image for professional development program Teacher for Russia
29 October
Dmitry Peryshkov again became a part of the expert group of annual reports competition by the "Expert RA" rating agency
26 October
Alexander Kovalenko explained why it’s necessary to reconsider your attitude to the main principles of packaging design at the InterCHARM-2015
12 October
As the part of the "Design Weekend" educational project Alexander Kovalenko shared his expert opinion on the functions of packaging design in times of crisis
7 October
Museum of the History of Russian shawls with its bright corporate style created by DDVB, has become the winner of the International Competition of touristic brands
7 October
DDVB presented the new brand of the refreshing drink with a unique taste
12 August
Co-owner and Chief Creative Officer of the DDVB became a chairman of the jury at the International Festival of nonrealized Advertising and Design concepts
31 July
The agency presented a visual image for the new-generation dairy industrial livestock complex «Suvorovo»
23 July
The DDVB changed the name and the visual identity of the «Ramenskoe meat packing house» consumer brand