Contacts
105064, Moscow, Zemlyanoy Val street, 46, of. 41, floor 10, code 2
You may get full information how to reach our office
if you dial:
+7 (495) 916-01-23, +7 (495) 917-31-17
Программа «Активный возраст» вошла в число победителей премии «Финансовая сфера» за 2016 год!
Новое предложение от Сбербанка для клиентов 50+ заняло второе место в номинации «Продукт года». За разработку визуального образа и коммуникаций линейки отвечало агентство DDVB
Программа «Активный возраст» вошла в число победителей премии «Финансовая сфера» за 2016 год!

В октябре 2016 года Сбербанк представил рынку отдельную линейку предложений и льготных программ для пенсионеров, которая получила название «Активный возраст». Для того чтобы продукт отвечал потребностям целевой аудитории (люди старшего пенсионного возраста 50 +), он был создан и протестирован с участием будущих клиентов.

За два месяца в проекте «Активный возраст» приняли участие более 17 тыс. пенсионеров, которые оставили почти 7,4 тыс. развернутых мнений по 22 направлениям продукта и 7,6 тыс. комментариев к этим мнениям.

Среди предложенных в ходе проекта идей, которые позволили оперативно изменить лицо продукта, — изменение тональности и стилистики коммуникаций, которые смогли бы адаптироваться под большое число носителей и доносить потенциальным потребителям все преимущества нового продукта от ведущего банка страны. Решать такую задачу доверили агентству DDVB. 

Пластичным, лёгким и удобным графическим «языком» для программы стала акварель, которая «заложила» индивидуальный характер во все сообщения. Изображения из фотобанков были заменены мягкими живописными иллюстрациями, выглядящими гораздо приятнее для старшего поколения. А чтобы не использовать образы европейцев в качестве героев рекламных материалов, был проведен кастинг «Лица активного возраста», в ходе которого участники присылали свои фотографии.

30 марта 2017 года состоялась церемония награждения Премии инноваций и достижений финансовой отрасли «Финансовая сфера-2016». Программа «Активный возраст» заняла второе место в номинации «Продукт года - банковский продукт, анонсированный и запущенный банком на рынок в течение прошедшего года или уже существующий более года продукт, по которому банк добился значимых результатов на рынке».

4 April 2017
2016
22 June
The "Ochakovo" company in partnership with the Agency presented a series of new delicious products
17 June
The Agency got the "Gold", two silver and three bronze medals
8 June
A creative director of DDVB joined the judging panel of the main industrial event of the year
13 April
Creative Director of DDVB Dmitry Peryshkov and Director of Strategic Planning and Marketing Dmitry Strukov told about how one word can bring billions on the Branding Day-2016
16 February
Alexander Kovalenko told about the role and functions of packaging on the business-conference, related to FMCG-branding
2015
25 December
DDVB’s cases in the main chart of the year by What the pack
16 December
Agency presents the new brand of "all-seasonal" natural low-alcohol drink – Mead M
15 December
Dmitry Pioryshkov and Dmitry Strukov talked about corporate branding with HSB students
14 December
Chief Creative of the DDVB agency discussed works of winner of Red Apple - the largest advertising festival
7 December
Chief Creative of DDVB became the best one in the "Non-commercial services" category on Kotler Awards Application, awarded for contribution to the development of the industry
13 November
Chief creative of the agency took a part in the conference «Annual reports: experience of leaders and new standards»
5 November
Agency created visual image for professional development program Teacher for Russia
29 October
Dmitry Peryshkov again became a part of the expert group of annual reports competition by the "Expert RA" rating agency
26 October
Alexander Kovalenko explained why it’s necessary to reconsider your attitude to the main principles of packaging design at the InterCHARM-2015
12 October
As the part of the "Design Weekend" educational project Alexander Kovalenko shared his expert opinion on the functions of packaging design in times of crisis
7 October
Museum of the History of Russian shawls with its bright corporate style created by DDVB, has become the winner of the International Competition of touristic brands
7 October
DDVB presented the new brand of the refreshing drink with a unique taste
12 August
Co-owner and Chief Creative Officer of the DDVB became a chairman of the jury at the International Festival of nonrealized Advertising and Design concepts
31 July
The agency presented a visual image for the new-generation dairy industrial livestock complex «Suvorovo»
23 July
The DDVB changed the name and the visual identity of the «Ramenskoe meat packing house» consumer brand